Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

Her har jeg blogget siden 2010 - se i gamle indlæg for inspiration

torsdag den 15. september 2011

Hvem leger grøn gren her....


..........og æder mine højt ærede iris planter.


Denne lange grønne larve er perfekt camoufleret, som om den var en grøn gren - er naturen dog ikke forunderlig. Hvis jeg var en fugl, så ville jeg nok lade mig narre!

Larven var ret lang - en 10-12 cm - er der nogen der ved hvad den vil ende med at transformere sig til ??


5 kommentarer:

  1. Jeg må desværre melde pas ift. transformationen. Men jeg kan kun fascineres af naturens evne til kamouflage og det endda gang på gang.

    SvarSlet
  2. Kære Berit tusind tusind tak for den hvide Linaria der kom med posten igår, jeg er bare så glad! Jeg håber at jeg kan give dig noget tilbage, du må endelig sige til. Angående den grønne gren-fætter så er det f...... uhyggeligt som den slags kan spolere ens humør, men også meget fascinerende som de kan camuflere sig:) Jeg havde en horde af brogede fyre der lignede bladribberne i min edderkoppeplante (Cleome) de var godt nok svære at finde:(

    SvarSlet
  3. Nej hvor ser den spændende ud........og umættelig :0(

    Jeg har desværre ikke nogen som helst kvalificerede bud på hvad det er for en fyr......men det håber jeg dere r andre der har for den er da lidt speciel :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  4. Jeg aaaaaaaner heller ikke hvad det er - kan det være en målerlarve? NEj.... den er vist ikke så stor.

    Men Berit, jeg fårstår godt dine bekymringer! Det er jo sine IRIS!

    Knus og god weekend!

    Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
  5. Ja - den er vist ret svær denne opklaringsopgave.
    Jeg undrer mig også over larvens længde - gad vist om det er en eksotisk larve der er kommet herop med en plante eller frugt/grøntsag.
    Jeg har nu sendt spørgsmålet til Søren Ryges brevkasse i Politiken Lørdagsliv. - måske han kender den eller synes det er en "sjov sag".

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Populære indlæg